Nazaj Pomanjšaj razmik med vrsticami Povečaj razmik med vrsticami Povečaj pisavo Zmanjšaj pisavo Tiskaj
Avtor:  |  4. januar, 2011

Aljoša Huber

1. Je bila dobra ideja, ki izhaja iz potreb na trgu, ključna za uspeh vašega podjetja?
Vrtačnik: Podjetniška ideja, ki izhaja iz zaznanega tržnega potenciala, je seveda ključni sprožilni dejavnik uspeha. V našem primeru, je sistem industrijske razsvetljave REFLECTA sorazmerno hitro postal prepoznaven kot voditeljska blagovna znamka na področju industrijske razsvetljave. Prav za idejo kot tako, smo prejeli vrsto priznanj za inovacijo, med njimi je najbolj sveža nagrada za Najpodjetniško EKOidejo. Seveda pa z rastjo podjetja k uspehu poleg ideje same pomembno prispevajo tudi drugi dejavniki.
Huber: Veliko inovatorjev 'pade' pri sposobnosti tržno zanimive predstavitve ideje ali izdelka. Poleg inovacije same pa je ključnega pomena prav odnos s trgom. V primeru Reflecte temu namenjamo potrebno pozornost: za model ZERO, ki kupcu olajšuje proces nakupa, smo bili tudi nagrajeni na lanskem Slovenskem forumu inovacij, z zlato plaketo pa tudi na izboru inovacij v organizaciji ljubljanske GZS. Prav tako v podjetju skrbimo za organizacijski razvoj in razvoj sodelavcev, ki spremljata tržni prodor. Brez tega rast in razvoj ne bi bila mogoča ali bi bila tek na kratke proge.
 
2. Koliko časa je preteklo od takrat, ko ste izoblikovali podjetniško idejo, do prvega produkta in nato do prvih strank?
Vrtačnik: S podjetništvom sem se srečal že v srednji elektrotehnični šoli. Preizkusil sem se na različnih področjih in nekaj časa preživel v Nemčiji, kjer sem se s prodajo industrijskih svetil dodobra podučil o slabostih obstoječe industrijske razsvetljave. Motilo me je, ker smo prodajali izdelke, ki niso razvili svojega potenciala in ravno v tem sem videl priložnost. Ko sem se vrnil v Slovenijo, smo začeli razvijati industrijska svetila, ki so na bistveno višji ravni zadovoljevala potrebe industrijskega osvetljevanja, tako na področju energetske varčnosti kot ugodnih delovnih pogojev. Proces se tako ni zgodil čez noč, na »Heureka« način. Potrebna je bila vztrajnost, res pa je, da sta se javnost in trg sorazmerno dinamično odzvala na Reflecto. Ker je trg že obstajal, smo prvo serijo naredili kar za konkretno stranko, kar je od ideje do prve serije trajalo več kot 3 leta. Svojevrsten preboj je za nas pomenil tudi nakup s strani koncerna Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA): po skoraj letu dni testiranja je koncern TPCA izbralo in odobrilo REFLECTO kot edino stropno svetilko v tovarni - zakaj, govorijo številke same po sebi: s celotnim projektom bo TPCA prihranil 51 % sedanje porabe, kar pomeni letno prek 250.000 € prihrankov samo v eni njihovi tovarni, ob povračilni dobi investicije v 2,17 letih. Na koncu bo 1.250 svetilk REFLECTA prihranilo 1.770.519 kWh na leto.
 
 
3. Kaj je tisto, kar vas najbolj žene v življenju, tisto zaradi česar se vam ni problem soočiti s katero koli oviro?
Vrtačnik: Hm, lahko bi rekel, da je to duh raziskovanja, ki me žene tako na področju inoviranja kot tudi popotništva. Z Aljošo sva se pravzaprav spoznala prav na enem od popotovanj. Prav tako mi verjetno dobro služita tako sposobnost hitrega odzivanja na eni strani kot tudi vztrajnost za doseganje ciljev na drugi.
Huber: Poglavitno je, da si človek zastavi cilje in da se temeljito izpraša, kaj si želi početi, preden se česarkoli loti. Že pri delu na Pošti Slovenije sem se ves čas obnašal kot podjetnik in raziskoval, kaj bi se dalo še izboljšati in kaj bi trgu lahko novega ponudili. A ker je to zelo velik sistem, je treba vložiti tudi veliko časa in energije za to, da se spremembe sploh poznajo. Pa vendar me je že takrat gnala želja po ustvarjalnosti in inovativnosti ter seveda rezultati, ki so pustili pečat. Moja motivacija izhaja iz želje nekaj (dobrega) narediti, zgraditi, ustvariti in ne le 'delati zato, da se pač dela.'
 
 
4. Katera je bila »zunanja podpora«, ki ste jo potrebovali pri zagonu podjetja ?
Vrtačnik: Na prvem mestu je tu podpora družine. Izhajam iz družinskega podjetja in zavedam se, kako pomembno je razumevanje za podjetniški utrip v domačem okolju. Potem je tu seveda tudi vidik financiranja in investitorjev in nenazadnje okolja, ki je lahko podjetništvu bolj ali manj naklonjeno. Veliko zunanjo podporo smo uspeli najti in združiti v sodelovanju s podpornim akademskim okoljem in združbah kot je Fakulteta za elektrotehniko Ljubljana, SIQ, Tehnološki park Ljubljana, Gospodarska zbornica Slovenije, Brezmejnik ipd.
Huber: V primeru industrijske razsvetljave REFLECTA naj omenim še podporo medijev in izborov, namenjenih promociji inovativnosti. Mediji pomembno prispevate, da se inovacije, kot je REFLECTA, postavljajo na zemljevid pomembnega v poslovnem okolju.
 
5. Kako se lotevate procesa inoviranja v vašem podjetju? Ali sodelujete tudi z zunanjimi razvojnimi centri ?
Vrtačnik: Seveda. Sodelovanje je vzpostavljeno že vrsto let, prav inteligentni sistem razsvetljave REFLECTA je bil razvit v sodelovanju z zunanjim partnerjem, medtem ko smo pri preboju na trg tesno sodelovali tudi z raziskovalci Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, Inštitutom Jožef Štefan, SIQ (Slovenskim inštitutom za kakovost in meroslovje), Tehnološkim parkom Ljubljana in Gospodarsko zbornico Slovenije. Z njimi redno, tesno in izvrstno sodelujemo, rezultat našega prepletanja je neprestan napredek, značilen za blagovno znamko REFLECTA in nenazadnje vzpostavljanje industrijskih standardov in širjenje znanja na področju industrijske razsvetljave in energetskega managementa.
Huber: Letos smo začeli tesneje sodelovati tudi z Inštitutom za raziskovanje podjetništva iz Maribora . Z njihovo pomočjo smo se vključili tudi v mednarodni projekt Innovation 2020, katerega cilj je čezmejno povezovanje akademske, raziskovalne in gospodarske sfere, podobno, kot to že delamo v Sloveniji. Že od vsega začetka namreč povezujemo celotno Slovenijo pretežno prek outsourcinga s partnerskimi podjetji in s samo strukturo našega podjetja: imamo pisarno v Ljubljani in Mariboru, proizvodni obrat pa v Logatcu. Pred kratkim se nam je v projektni in prodajni tim pridružil kolega iz Kopra, odprti pa smo za sodelovanje s podjetji in institucijami iz cele Slovenije in seveda tudi širše, saj smo konec koncev s širitvijo usmerjeni v tujino. Če vzamemo za primer, ni dolgo tega, ko se je svetloba razumela kot nekaj danega in se uporabniki z njo nismo posebej ukvarjali. Dandanes, po letih skrbnih meritev, prav v sodelovanju z raziskovalnimi institucijami in strankami, vemo, da razsvetljava v industrijskih obratih - skladiščih, proizvodnji itn. - pomeni v povprečju 15 % (nove raziskave kažejo, da celo 21 %, v skladiščih celo do 90%) potrošnje električne energije. To s finančnega vidika niso zanemarljivi zneski, zato v povezavi s sistemom REFLECTA govorimo o pametnih prihrankih - na ravni tudi nekaj 100.000 evrov letno. Sodelovanje našega podjetja z raziskovalnimi institucijami tako prinaša gospodarstvu neposredne ekonomske učinke in je vzvod dvigovanja dodane vrednosti in mednarodne konkurenčnosti.
 
6. Kaj bi svetovali vsem posameznikom, ki imajo znanje za razvoj visokotehnološkega produkta, pa se s podjetništvom šele spogledujejo?
Vrtačnik: Prva domača naloga, ki jo je potrebno narediti, je 'postaviti se v čevlje' trga in kupca - vzvod uspešnega podjetniškega razvoja je poznavanje in razumevanje obnašanja kupca … to vedenje, v kombinaciji z znanjem za razvoj visokotehnološkega produkta je dober temelj za začetek. Seveda je potreben tudi pogum, samozaupanje in brez nadaljnjega tudi vztrajnost. Po raziskavah ta šteje za drugo najpomembnejšo podjetniško kompetenco - takoj za poznavanjem trga.
Huber: Ponazorim lahko s svojim primerom: verjamem v inovacijo REFLECTA in njen tržni potencial in sem danes z veseljem in ponosom del njenega razvoja - četudi sem imel pred tem povsem 'varno službo'. Poleg Hinetovega nasveta o prepričanosti podjetnika v obstoj trga naj se nadebudni podjetniki nujno prepričajo še v ključno razlikovalnost svoje tehnologije ali poslovnega modela, ki mora reševati dovolj veliko bolečino (problem) trga, in sicer bolje od konkurence, ter seveda, da zgradijo kompetenten, vztrajen in zagnan tim po principu win-win, ki bo dosegel nujno zastavljene vizijo in cilje svoje inovacije, izboljšave, produkta ali storitve. Potem pa samo pogumno v uresničevanje vizije in ciljev.
 
7. Bi se danes s podjetniškimi izkušnjami, ki jih imate ponovno odločili za podjetništvo?
Vrtačnik: Absolutno.
Huber: Mislim, da vsi predhodni odgovori potrjujejo, da je tudi moj odgovor pritrdilen. Podjetništvo ponuja svobodno in samoiniciativno uresničitev lastnih ciljev in ambicij skozi uresničevanje vizije in ciljev podjetja.
 
O osebi
Aljoša Huber
Aljoša Huber je solastnik in odgovoren za prodajo v podjetju Svetloba d.o.o..
Podjetje:
 

PRIJAVA NA E-NOVICE 
 
 
 
Ime in priimek:
Vaš email naslov:

 

KOLEDAR DOGODKOV





 
PARTNERJI INICIATIVE START:UP SLOVENIJA