Nazaj Pomanjšaj razmik med vrsticami Povečaj razmik med vrsticami Povečaj pisavo Zmanjšaj pisavo Tiskaj
Avtor:  |  9. januar, 2012

Simon Jurič

Prosimo vas, da na kratko povzamete vašo podjetniško pot.
Dejansko se je vse začelo iz zabave in prostega časa, ki smo ga imeli za časa absolventskega staža. Vsi (prvotna skupina) smo se hoteli udeležiti NTK konference v Portorožu, seveda zastonj, in udeležba na Imagine Cupu 2005 je bila pogoj za to. Čeprav smo se pri tem zelo zabavali, se na tekmovanju nismo hoteli osramotiti in smo se posledično zadeve lotili zelo resno in predano. Tekom razvoja, udeležb in dosežkov na različnih nivojih tekmovanja nas je rešitev vedno bolj navduševala in smo jo seveda na koncu želeli prodati. Na podlagi tega, novih poznanstev in udeležb na drugih dogodkih, smo se odločili, da svoje »akademske« dosežke zapeljemo v poslovne vode in smo leta 2006 ustanovili podjetje Inova IT. Potem pa hladen tuš: ustanoviti podjetje je bilo enostavno, ampak vodenje, iskanje potencialnih kupcev, razvoj in vse ostalo, je bilo preveč za tri osebe, sploh informatike brez ekonomskih znanj. K sreči smo naredili pametno potezo in se včlanili v Tovarno podjemov, podjetniški inkubator Univerze v Mariboru, ki je del podpornega okolja za podjetništvo pri JAPTI. V prvi fazi so nam nudili odlično infrastrukturo in nam svetovali na pomembnih področjih kot so finance, računovodstvo, vodenje podjetja, torej stvareh o katerih na začetku nismo niti razmišljali in katerih nepoznavanje bi lahko vodilo podjetje tudi v propad. Danes podjetje zaposluje 14 mladih IKT strokovnjakov in uspešno uvaja na trg nove globalne produkte.

Ste dobitnik številnih mednarodnih priznanj. Na katero pa ste še posebej ponosni?
Imamo nekaj nagrad večjih podjetij ali organizacij, nekaj nagrad iz različnih tekmovanj, ki smo se jih udeležili sami ali naši zaposleni, eno nagrado smo dobili celo osebno od Bill Gates-a. Osebno sem še posebej ponosen na nagrado, ki smo jo dobili na svetovnem razvijalskem forumu finske NOKIE (Nokia Developer Summit 2009), kjer smo dosegli izreden uspeh. Med dvanajstimi povabljenimi udeleženci iz celotnega sveta smo na tekmovanju v izdelavi mobilnih aplikacij za telefon NOKIA N97 (Nokia N97 Widget Competition) imenovanem »24-hour Nokia Hackathon« z aplikacijo »Shoppy« dosegli drugo mesto in tako znova upravičili preteklo zaupanje in dobro sodelovanje z globalnim proizvajalcem mobilnih rešitev iz Finske. Mobilno aplikacij »Shoppy« smo izdelali v 24 urah, uporabniku pa omogoča enostavno izdelavo in upravljanje nakupovalnega seznama na mobilnem telefonu ter preprosto deljenje seznama s prijatelji. Aplikacija s pomočjo GPS signala uporabnika med drugim opozarja tudi na bližino trgovine v kateri se nahaja izdelek iz nakupovalnega seznama.

Ko že omenjate Finsko Nokio, kdo so sploh vaši glavni odjemalci?
To so podjetja: Nokia, British Telecom, Avaya, Microsoft, Bloomberg, AP, Paramount, Where, Ribbit, Salesforce, in drugi.

Kateri pa je vaš največji poslovni uspeh do sedaj?
Največji poslovni uspeh v zadnjem letu in pol je zagotovo globalna predinštalacija našega produkta PinFree.me na novejše telefone Nokia in produkt Salesforce for Symbian, kjer z mobilnim klientom za svetovno znan CRM sistem, pokrivamo edini celotno EMEA regijo, seveda za telefone Nokia. Z njim pa se širimo tudi širše. Drugače bi pa rekel tako, za vsak poslovni uspeh smo vedno garali in smo na njega tudi ponosni, vendar posledično smo se pri vsakem tudi ogromno zabavali, vsaj na koncu.

Skupna lastnost večine visokotehnoloških podjetij je, da Slovenija zanje ni pomemben trg, to je svetovni trg. Tudi vi poslujete večinoma s tujimi partnerji. Kaj pa Slovenija?
V Sloveniji smo delali, pa nam ni bila všeč plačilna nedisciplina in ogromno birokracije, če si želel s kom sodelovati že pri banalnih in malih stvareh. Za večje igre pa si potreboval kar svoj lobij, ali pa so nam vsi govorili, da Slovenija še ni zrela za kaj takšnega – tukaj bi lahko povedal, kar nekaj zanimivih zgodb, a jih raje ne bom.
Tako smo večino svoje energije usmerili v sodelovanje s tujimi podjetji. Do sedaj se nam ta politika poslovanja obrestuje, seveda pa to ne pomeni, da ne bomo oziroma ne želimo sodelovati s slovenskimi podjetji. Letos smo se na primer prijavili v nekaj konzorcijev podjetij s katerimi bomo sodelovali v okviru kompetenčnih centrov na razvoju različnih RR projektov, ki imajo veliko potenciala tudi globalno.

Bi lahko rekli, da je vaše podjetje uspešno podjetje? Ali je kriza vplivala tudi na vaše načrte?
Delamo različne zanimive projekte za večje kupce, preselili smo se v svojo stavbo, denarja imamo dovolj za redno plačilo stroškov pri čemer še vedno nekaj ostane, nismo ravno požrešni raje vlagamo v zaposlene in dobre odnose. Iz teh stališč lahko rečem, da smo uspešno podjetje, na katero zadnja kriza ni imela večjega vpliva.

Kako vidite prihodnji razvoj vašega podjetja in vaših produktov?
Podjetje strmi k temu, da je čim uspešnejše, mednarodno prepoznavno, lastnik številnih globalnih produktov, z zadovoljnimi kupci in zaposlenimi ter posledično, da posluje z dobičkom. Če bomo enako uspešni v prihodnosti kot smo od ustanovitve do danes se za prihodnost podjetja ni bati. Iz mojega stališča je pomembno, da ne glede na situacijo in kam te vodi, se vedno znajdeš, prilagodiš in skušaš potegniti čim več iz nje, možnosti je namreč vedno ogromno. Zelo malo je stvari, ki jih človek ne more narediti, če aktivno in fokusirano deluje v smeri realizacije cilja.

In zadnje vprašanje. Bi se danes s podjetniškimi izkušnjami, ki jih imate ponovno odločili za podjetniško pot ali bi se raje zaposlili morda v velikem podjetju kot je Microsoft, IBM in podobna podjetja?
Dobro vprašanje. Podjetniške izkušnje te v prenesenem pomenu tudi ogromno stanejo. Pri tem mislim predvsem na psihofizične napore in tudi veliko časovnega angažmaja. Veliko je bilo neprespanih noči, pomanjkanja prostega časa, negotovosti in podobno. Seveda je potem cilj oziroma rezultat skoraj »orgazmičen«, posebej, ko veš da je uspeh rezultat trdega dela celotne ekipe. Posledično te s časoma ta adrenalin zasvoji in drugače več sploh ne znaš živeti. Res ne vem kako bi se sedaj znašel v nekem podjetju, kjer bi drugi postavljali pravila ali me celo zavirali pri razvoju in delu, kar se marsikje dogaja. Iz tega stališča bi se znova odločil za podjetniško pot.




O osebi
Simon Jurič
Simon Jurič je direktor in soustanovitelj mladega mariborskega inovativnega IT podjetja, Inova IT.
Podjetje:
Odpiralni Časi
 

PRIJAVA NA E-NOVICE 
 
 
 
Ime in priimek:
Vaš email naslov:

 

KOLEDAR DOGODKOV





 
PARTNERJI INICIATIVE START:UP SLOVENIJA