Nazaj Pomanjšaj razmik med vrsticami Povečaj razmik med vrsticami Povečaj pisavo Zmanjšaj pisavo Tiskaj
Avtor:  |  11. december, 2013

Intervju z Martinom Pelclom

Kako se vam je porodila podjetniška ideja?

Podjetniška ideja je nastala s poznavanjem problematike gradbenega trga. Kot arhitekti smo vedeli, kako težko je investitorjem najti dobre gradbenike ali obrtnike, enako kot sami težko najdemo sodelavce, statike, inženirje. Z enako težavo investitorji pridejo v stik z dobrimi arhitekti. Celotni proces izbire načrtovalcev in izvajalcev, primerjave ponudb in koordinacije projekta je zelo komplekse in v večini primerov neurejen. Nekateri arhitekti na primer koordinirajo gradnjo, drugi ne, nekateri imajo licenco, drugim projekte podpisujejo drugi. Ali so res dobri in ali ustrezajo našim željam in potrebam je težko ugotoviti. Od 1450 jih ima le 29% predstavljene reference, le te pa na pomanjkljiv  in neučinkovit način. Zato zasebni investitorji v 92% računajo na priporočila znancev. Iskanje strokovnjakov in izvajalcev za gradnjo postaja proces, povezan z veliko časa in tveganja. Samograditelji imajo občutek, da bodo enostavno zmogli, zato na lastno pest koordinirajo in nadzirajo gradnjo. Skoraj vedno pa se gradnja spremeni v stresno in veliko dražjo izkušnjo, kot je bilo pričakovano. Nič drugače ni pri podjetjih, ki naročajo gradbene projekte. Tukaj smo videli priložnost za naš projekt Eforma.

Katera je bila »zunanja podpora«, ki ste jo potrebovali pri zagonu podjetja ?

Veliko podpore nam še zdaj nudijo ljudje, ki verjamejo v našo idejo, prijatelji, starši, partnerji. Enako pomembno je podporno okolje inkubatorja Tovarne podjemov podjetniškega inkubatorja Univerze v Mariboru, kjer lahko vedno najdemo odgovore na vprašanja in strokovne nasvete.

 

Kaj je po vašem mnenju ključ do uspeha v vaši dejavnosti?

Ključ do uspeha je želja in volja, da nekaj spremeniš. Da ljudem nekaj olajšaš in pri tem ne misliš samo na hitri zaslužek. Predvsem pa je pomembno, da slediš zahtevam trga, da se pogumno soočaš z ovirami in pri vsem tem ne izgubiš začrtane smeri. Dokler delaš dobro in zagnano, imaš produkt in veš kdo so tvoji ciljni kupci, bodo kljub konservativnemu trgu rezultati gotovo prišli.

 

Kaj vse se je spremenilo od začetne ideje do danes in kje vidite svoje izzive v prihodnje?

Naša ideja je predmet vsakomesečne evolucije. Iz v osnovi precej preproste rešitve, kjer smo ljudem najprej pomagali pri iskanju gradbenikov in obrtnikov smo idejo razvili v informacijski sistem za gradnjo in prenovo. V njem povezujemo dobre arhitekte, inženirje, gradbenike in obrtnike, gradimo orodje za njihovo kolaboracijo in uvajamo enoten sistem reference. V prihodnosti bi radi postali platforma za investitorje, zasebnike, podjetja in institucije.

 

Kaj priporočate mladim, ki razvijajo nove produkte, pa še razmišljajo o njihovi realizaciji v okviru lastnega podjetja?

Če imajo dober produkt, potem svetujem, da ga takoj preizkusijo na trgu. Šele trg bo pokazal, koliko je produkt v resnici zanimiv in kje so potrebne izboljšave. Za ustrezen nastop na trgu pa seveda potrebujejo podjetje, ki ga je najbolje ustanoviti kar takoj, ko imaš nekaj delujočega, nekaj, kar lahko prodaš. Z ustanovitvijo podjetja postanejo stvari bolj resne, takrat nehaš sanjariti in se dejansko posvetiš izdelku in podjetništvu, kar je ključ, da sploh uspeš.

Vir: Kapital, letnik XXIII, št. 581/582


 


PRIJAVA NA E-NOVICE 
 
 
 
Ime in priimek:
Vaš email naslov:

 

KOLEDAR DOGODKOV





 
PARTNERJI INICIATIVE START:UP SLOVENIJA